עמוד הבית / בריאות / תכניסו את זה לראש

תכניסו את זה לראש

לאחר 12 שנות מחקר בו השתתפו כ־ 900 גברים ונשים בגילי 50 ומעלה, התברר כי פעילות גופנית עשויה להאט באופן משמעותי את הירידה הקוגניטיבית, ולשפר מאוד את הזיכרון שלנו. נו, למה אתם מחכים? עשו את זה – עכשיו! 876 אנשים בנות ובני 50 ומעלה – בגיל ממוצע של 71 – נשאלו כמה זמן ובאיזו תדירות הם ביצעו פעילות גופנית בשבועיים שלפני הראיון האישי שנערך להם
לטובת המחקר. 90% מהמשתתפים דיווחו כי הם לא ביצעו פעילות גופנית כלל, או פעילות גופנית קלה, כמו הליכה, או גינון. 10% הנותרים דיווחו על פעילות בעצימות בינונית עד גבוהה, כמו ריצה, התעמלות או פעילות אירובית. כשבע שנים לאחר מכן, כל משתתף עבר בדיקת MRI ומספר מבחנים שבדקו את רמות הזיכרון והחשיבה
שלו. כעבור חמש שנים נוספות עברו המשתתפים עוד סדרה של מבחני זיכרון וחשיבה. כאשר השוו החוקרים בין שתי הקבוצות, הם גילו כי הקבוצה שחבריה עשו מעט פעילות גופנית או בכלל לא, הראתה ירידה גדולה יותר בכושר העיבוד והזיכרון האפיזודי לאורך חמש שנים, לעומת הקבוצה השנייה. עורכי המחקר טענו כי ההבדל “היה שווה לעשר שנים או יותר של הזדקנות”. כושר העיבוד – משך הזמן שלוקח לאדם להשלים
משימות – מידרדר במהלך תהליך ההזדקנות הנורמלי. ירידות בזיכרון האפיזודי – היכולת לזכור פרטים מחיי
היומיום, כמו רשימת קניות – הם אחד מסימני ההיכר של מחלת האלצהיימר בתחילת דרכה. המשתתפים
נבחנו על דברים כמו כמה מילים הם יכלו לזכור מתוך רשימה, וכמה מהר הם יכלו לבצע משימות פשוטות.
ההבדלים נותרו בעינם גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים אחרים שעשויים להשפיע על בריאות
המוח, כמו עישון, צריכת אלכוהול, לחץ דם גבוה, ו־ .BMI אז קיבלתם עוד הוכחה מדעית שספורט חשוב לבריאות. ולא, הליכה איטית למכולת לא תעשה את העבודה – זו צריכה להיות פעילות שתעלה לכם את הדופק.

עשוי לעניין אותך

כיצד לחזור אחרי פסח למשקל הרצוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים