שטראוס, בשיתוף עמותת אלו"ט ומיזם שווה פיתוח, יוצאים
במהלך שמתאים ומתווך את השינוי במוצר הדגל 'שוקולד פרה' לצרכנים על הרצף האוטיסטי.
לראשונה בישראל חברה מסחרית יזמה מהלך התאמה לאוכלוסיית האוטיסטים ומשפחותיהם כדי
להנגיש שינוי באריזת מוצר צריכה אהוב ומוכר – שוקולד פרה של עלית מקבוצת שטראוס.
המהלך התקיים במסגרת שיתוף פעולה עם מיזם שווה פיתוח ועמותת אלו"ט והוא חלק ממהלך התאמת
המוצרים אותו מיישמת החברה בשנים האחרונות. ההתאמות באריזות שוקולד פרה החדשות פותחו
בהסתכלות על מתן מענה עבור קהל יעד עם מוגבלות מוטורית, מוגבלות קוגניטיבית ואנשים עם
לקות ראייה, וכללו בחינת התאמות באריזות המותג הוותיק על ידי קבוצות מיקוד של אנשים עם
מוגבלויות מגוונות.
במסגרת התהליך הופץ בסיוע אלו"ט סקר לאוטיסטים ובני משפחותיהם לגבי השינוי המיועד וכן
פנייה יזומה לקבוצות מיקוד של אוטיסטים. המשתתפים שיתפו ששינוי עיצוב האריזה, גם אם לא חל
שינוי בטעם או במרקם המוצר עצמו, עלול לגרום לתחושות בלבול ואף להימנעות מצריכת המוצר
מאחר ועבור חלק מהם שינוי בנראות יוצר תחושות של חוסר בטחון.
בכדי לתת מענה מקיף ככל הניתן לנקודות שהועלו על ידי האוטיסטים נערכה שטראוס עם מספר
התאמות ביניהן:
1. שמירת מלאי מוגבל של האריזות הישנות, שניתן יהיה להזמין לתקופת המעבר.
2. הדרכות למערך שירות הלקוחות של שטראוס על המענים הזמינים עבורם בנושא (מלאי).
לדברי מאיה שניידר, מנהלת שיווק בחטיבת הממתקים של שטראוס:
״בשטראוס עלית, הבית של הממתקים בישראל, אנחנו רואים שליחות בשימור ובהעברת החוויות המתוקות
שהפכו לחלק מהתרבות הישראלית מדור לדור. כחברה שמבקשת להנגיש את מוצריה לכלל הצרכנים, חשוב לנו
להיות קשובים מראש גם לצרכים הייחודיים של אנשים עם מוגבלויות כדי לאפשר להם להמשיך
ליהנות מהמוצרים שהם אוהבים גם בתקופות של שינוי. החלפת אריזות של שוקולד פרה מתרחשת
לעיתים נדירות כאחת לעשור ולכן הקפדנו לשמור על האלמנטים הנוסטלגיים שמלווים את המותג
כבר מעל עשרים שנה: הצבע האדום ולוגו 'שוקולד פרה תמיד איתך'. לצד זאת, היה לנו חשוב ללוות
את המעבר בהתאמות שיאפשרו לכולם להמשיך לחוות את רגעי השוקולד המתוקים, בביטחון
ובנוחות״.
רותם גל מישאל, רכזת ההנגשה באלו"ט, ציינה: "עבור אנשים עם אוטיזם, גם שינוי קטן במראה או
בעיצוב של מוצר יומיומי עלול להשפיע על הצריכה. לכן היה לנו חשוב לחבור לשטראוס, כדי להבטיח
שהשינוי יתבצע בהדרגה ותוך התחשבות בצרכים הייחודיים של אוטיסטים. זהו צעד משמעותי
בהבנת ההשפעה של מוצרים ועיצובם על חיי היום-יום, ואנו מקווים לראות חברות נוספות מצטרפות
למהלך – ובוחרות לגלות אחריות חברתית גם בפרטים שנראים קטנים, אבל משמעותיים במיוחד".
